Kanske är tillbaka nu igen på något sätt

Sitter i min säng, sörjer redan avsaknaden av påsklov och lata dagar. Ville bara fortsätta vandra som en sömnig zombie under vårljus oh som en glittrande varelse på nattens fester, men livet har kommit emellan än en gång och tvingat iväg mig till pluggande.

Jag har tillbringat lovet i Norrland, med fina farmor och farfar. Jag träffade gamla konfakompisar som jag inte sett på två år, köpte mörkblå klänningar och mörkröda läppstift och gick omkring i en stor randig tröja och svarta strumpbyxor mest varje dag. Ströläst i tidningar, strölevt i sängen och på fina restaurangmiddagar för åttioårsfirande. Små koppar kaffe, stora kuddar och evigt liv i drömmarna.

Klart att det inte fick vara. Måndagen kom och ryckte upp mig ur dvalan igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0