Förruttnad tristess som spränger mig, hjärtat

Morgonteet gör sitt bästa för att tända lite liv i denna zombiekropp men när huvudet bara faller sakta mot tangentbordet, fingrarna är stela och vägrar lyda mig så snabbt som de borde och ögonlocken blir tyngre och tyngre krävs det en hjälteinsats av koffeinet. Väck mig ur denna dvala, öppna mina ögon. Låt mig få se lite skimmer.

Skickar iväg orden Hej snälla take me out tonight darling, vill dansa! med en förhoppning om att få höra dånande i öronen och känna mjuka kroppar, mjuka läppar, dansa tills hjärtat gör lyckoskutt i en svajig rusdimma. Mörka ögon och stumma blickar, viskningar som ger rysningar i ryggraden. Musik som bara gör allt rätt, steg som lockar mig bort från vardagsgrått och in i något mer.

Ge mig livet åter, om så med te eller med dans. Vill bara leva lite.


Kommentarer
Postat av: kajsa

visst är dom! å älskar muminmuggar

2012-02-17 @ 14:38:34
URL: http://humaine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0