Från fjället

IMG_002520120229092054IMG_0028

Hemma stod himlen i tusen färger, men jag har tagit min flykt till fjällvärlden. Åre har varit gosigt snällt mot mig hittills, med frågesport i soffan med familjen, sköna svängar i backen med fina vänner och varm choklad i små snöiga stugor.

Jag har äntligen haft tid att läsa, har förlorat mig i fina ord med koppar av kaffe och mjuka kuddar. Försvunnit in i den världen, en som jag har saknat och försökt att leta mig tillbaka till. Jag har myst med Kattis i hennes fjällhus med rykande hett te och diskussioner om ingenting med TV-brus i bakgrunden och hennes småsyskon runt omkring.


2012-02-29-09-11-312012-02-29-09-10-54IMG_0027

 

Ge mig kaffe och frukost, ge mig mer ljus. Låt mig få fortsätta att sitta i soffan och krama en kudde och klura på om A, B, C eller D är rätt. Låt mig få fortsätta att sitta på golvet med ett litet glas rött vin och ost. Skratta. Kramas. Sova.


För nu mår jag bara bra.


Kommentarer
Postat av: dan

Vad annorlunda det känns att man inte har lov längre. Förut tog man det för givet. Nu när man pluggar vidare har man inte samma möjlighet. Njut av sportlovet!



Bilden i boken på första bilden. Sagan om det röda äpplet. Sagolikt bra.

2012-02-29 @ 16:23:46
URL: http://danandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0