Stillhetens fina

Jag slutade tidigt denna tisdag, och lyckades ha en så himla värd eftermiddag. Alldeles ensam, men skön och fin. Så fort skolan var slut sprang jag på biblioteket och botaniserade bland alla CD-skivor. Plockade på mig Kent, Moto Boy, Joy Division, Radiohead. Oskuld av Jonas Gardell kan ha råkat slinka ner också, trots att jag redan har en bok som måste läsas och många fler som jag borde. Aj då.

 

 

2012-02-07-13-54-13-937

 

Jag promenerade hem, en hund skällde högt och ihärdigt in i vintertystnaden och mina dinglande svarta fjäderörhängen rasslade där jag gick. Trots att himlen låg gråtung kändes det så fruktansvärt skönt att få andas in frisk luft och få höra kraset av snö under mina fötter.

 

2012-02-07-13-38-33-966

 

Hemma kokade jag upp en kanna te och plockade fram en kopp samtidigt som Röd ekade i mitt rum och fyllde den med fina toner. Knäckebröd med ost, en liten skål müsli. Doften från teet som fyllde allt bara man lutade sig in.

 

IMG_0003

IMG_0004

 

Jag målade naglarna plommonlila, den finaste färg jag vet, och lyssnade på Moto Boys vemodiga stämma.

 

img_0005-1

 

Nu är det religionsplugg som gäller, med etiska dilemman som ska analyseras utifrån tre olika modeller. Inte lika fint kanske, men intressant och värt bara därför.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Svar: tack! :)



åh vad fin blogg.

2012-02-07 @ 21:19:08
Postat av: frida

Svar: tack! :)



åh vad fin blogg.

2012-02-07 @ 21:19:43
URL: http://varhimlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0