Tåget går och hjärtat trycker

IMG_0039

Åre – Stockholm, sju timmar, vagn åtta. Så ser min dag ut just nu. Uppbäddat med en laddad dator och öppet Word-dokument och äggmacka i ryggsäcken. Böcker, tidningar, min bästa spellista i öronen. Bort från fjällvärlden, in till staden där jag nog hör hemma trots att den kan vara kall och grå.

Medan snön lämnas bakom mig i snabb takt så börjar jag av någon anledning tänka på det hopplöst patetiska virrvarr som kallas mitt kärleksliv. Åh. Önskar att jag inte gjorde det. Det finns inget roligt att hämta där. Inte så jättemycket sorgligt heller. Det finns knappt något att tala om överhuvudtaget.

Jag är arton år gammal och jag har aldrig varit lyckligt kär.

Min första kyss var en äcklig historia när jag var sexton år och kände att jag nog skulle dö om jag fyllde sjutton och var okysst, så jag lät någon äcklig finnig kille trycka sin tunga in i min mun medan jag mest bara undrade varför jag ens höll på. Alla mina kyssar hittills har varit sorgliga dansgolvshistorier med pojkar jag egentligen inte gillat alls eller med diverse människor i dryckesspel. Fester där ingen betytt något.

De enda som gillar mig är de jag knappt gillar alls.
De enda jag gillar är de som knappt bryr sig om mig.

Jag har aldrig haft ett förhållande, aldrig haft någon slags besvarad känsla vad jag vet om. Förutom i femman då, när jag vet att pojken jag gillade då gillade mig tillbaka men som inget hände med eftersom vi helt enkelt var för små och man inte gjorde så på den skola som vi gick på. Men helvete vad femman inte hade räknats ändå.

Jag har väl egentligen bara mig själv att skylla. Måste sluta falla för vänner som bara ser mig som just vänner trots flörtande, måste börja komma ut och flörta själv. Måste sluta dra mig in i ett skal. Måste sluta hångla med personer som mest bara äcklar mig.


Kommentarer
Postat av: dan

Det finns så mycket mer att göra och fylla huvudet med än att grubbla över snedsteg eller saker man gjort. I synnerhet när det handlar om det ämnet du skriver om.



Vill inte försöka måla upp mig som någon expert på området. Det är jag långt ifrån. Men kanske är det just därför jag kan uttala mig om saken. Eftersom såna saker sällan kommer till en när man vill borde man värdera riktig vänskap högre. Har man en stadig grund där kommer det mesta av sig själv. Men bara om man lägger grubblandet åt sidan.



Vet inte om det gick att förstå.



Ha en trevlig resa iaf!

2012-03-03 @ 14:28:58
URL: http://danandersson.blogg.se/
Postat av: Julia Alvina

Alltså jag förstår liksom inte hur det är så att du är en annan person än vad jag är, för för mig är (var, numera) det precis, precis samma. Känner igen mig så himla mycket i allt ditt.

Kyssar som betyder 0 och man bara undrar vad poängen är. Jag mår så dåligt av att se alla kära människor som får kyssa någon varje dag, när man själv inte får det och man vill bara ha känslan av att bli kysst för att man älskar den andra så mycket. Inte för att man måste.

Ser tillbaka nu (efter att jag själv faktiskt blivit kysst på ovan beskrivna sätt) och mår lite illa av minnen från svettiga klubbar och rökiga tungor.



Måste det vara så himla svårt?

Vi borde gå ut tillsammans. Bara vara självständiga och fria tjejer som bara kör.

2012-03-03 @ 18:20:42
URL: http://shelivesinafairytale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0