Ler under lugg och läser

img_0008-1 img_0008-1 img_0008-1


Jag älskar alla dessa dagar då jag slutar redan vid lunch. Jag får komma hem, lyssna på Fleet Foxes, dricka te och läsa. Och spela in GIFs. Och okej då, lite pluggande borde kanske petas in där någonstans.

Jag har kommit in i ett läsflow och är helt fascinerad av att äntligen vara där igen. Jag läste klart Gäst hos verkligheten igår natt innan jag somnade. Till frukost hade jag en kopp kaffe, en bit bröd som mormor bakade senast hon var här och de första trettiotre sidorna av Jonathan Franzens Freedom. Är bokens övriga sjuhundra sidor lika bra som början kommer jag att ha en strålande tid framför mig.

För ett litet tag sedan gav min vän mig en läsdagbok som är så himla söt. Den är fylld av en massa linjerade sidor med rubriker och låter mig hålla koll på vilka böcker jag har läst, böcker jag vill läsa, böcker jag tänker läsa igen, de sämsta böcker jag har läst, böcker jag borde läsa, några böcker jag tar med mig till en öde ö, böcker jag gärna läser högt, böcker jag önskar att jag själv hade skrivit och mina favoritcitat. Så fint och så stört snällt av henne.


Våren går i tedrickandets och läsandets tecken. Allt är som det ska. Mitt hjärta är lappat, mina axlar inte länre tyngda, mitt bröst inte längre tryckt. Jag kan gå på solig asfalt med vinden i mitt hår och bara njuta.
Och jag älskar det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0