Grattis hjärtat

 

Den tolfte februari 2003 slog mitt nioåriga hjärta hårt. I en liten rullbar säng på ett sjukhus låg ett litet spädbarn som jag visste skulle bli en av de viktigaste människorna i mitt liv, trots att jag inte ens träffat henne än. Min lilla lillasyster var född, och mitt hjärta har slagit hårt för henne sedan dess.

 

Dagen efter fick vi äntligen hälsa på Mimmi, och storasystersstolt sköt jag fram hennes lilla säng genom korridoren, stirrade glupskt på hennes söta ansikte och pyttesmå fötter och slutna ögon med långa ögonfransar. Hennes minihand slöt sig runt mitt finger, och jag visste att detta var någon som jag aldrig någonsin skulle låta något hemskt hända.


Nu har världens finaste nyfödda blivit världens finaste nioåring. Liten har blivit stor, och jag vet inte ens hur det hände. Älskade, älskade Mimmi.

 

Förlåt för att jag inte orkar lyssna på dina långa utläggningar om Lady Gaga och Katy Perry. Förlåt att jag inte vill titta på dina Stardoll-stylingar och förlåt för att jag inte låter dig få låna mitt smink som du är alldeles för ung för. Men du ska veta att dina minifingrar fortfarande håller ett hårt grepp om mitt hjärta.


Kommentarer
Postat av: Julia Alvina

Syskonkärlek. Håll hårt! Min bror är inte så liten längre (16) och vi bråkar för det mesta, men jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan honom.

2012-02-13 @ 17:08:04
URL: http://shelivesinafairytale.blogg.se/
Postat av: rebecka

så fint skrivet, verkligen!



sv; tack så mycket :')

2012-02-13 @ 18:08:35
URL: http://comesunshine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0