Byt bort gamla flirtar och drick lite te, för jag lovar, älskling, att det är livet

IMG_0077IMG_0078

 

Sitter hemma med en stor kopp te som doftar som Ahlgrens bilar. Det är rooiboste med smak av blåbär och vanilj som virvlar runt och fyller mina näsborrar med en ljuvlig arom. En brasa sprakar i vardagsummet bakom mig och sprider värme genom huset som plötsligt har blivit så kallt.


Jag försöker återhämta mig från den elektriska stöten jag fick av ett par stora, chokladbruna ögon som tittade rätt in i mina. Ni vet när man försöker säga något men allt man kan tänka är åh vackra ögon vackra ögon helvete vackra ögon? Och allt man skulle säga bara blir ett upprepande av det man tidigare sagt i en hemsk och dålig och nervös ordning men man är glad ändå bara för att de ögonen tittar rätt in i ens egna? Där någonstans befann jag mig. Känner inte ens killen trots att vi går på samma engelsklektioner och har gjort det ända sedan höstterminen, men jag skulle vilja lära känna. Lockig musiker. Med chokladbruna ögon. Alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0