The XX spelas på radion så kom och dansa med mig, älskling

 
Idag är jag ledig och kan sitta hemma med kopp efter kopp med grönt te och en mängd foton från året som gått som måste tömmas från kameran och redigeras. Jag sitta med benen i kors på heltäckningsmattan och börja läsa The Great Gatsby samtidigt som jag drömmer stora drömmar om hur bra jag vill att resten av året ska vara. 
 
Innan frukost ställde jag mig i TV-rummet och gjorde yoga i en halvtimme, kände energin stråla från tårna till fingerspetsarna och insåg att jag vill göra det här så mycket oftare. Sedan tassade jag in i köket för att koka quinoagröt med mandlar och björnbär och mängder av kanel, men kan ju säga direkt att det var mycket tid för nästan ingenting. Tyvärr. Då vet jag många otroligt mycket godare frukostrecept, som nog kommer här någon annan gång. 
 
Jag lever i kjolar och stora stickade tröjor nu när det blivit kallt och av någon anledning älskar jag regnet, de tunga molnen och allt det ruggiga. Det är rätt, åtminstone just nu. Jag dansar runt i köket, äter pasta med spenat och fetaost och önskar mig söta klänningar, hypnotisk musik och en varm famn att sova i. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0