Vad jag drömmer om nu

Jag drömmer om att sommaren snart kommer, att få se färgerna blomma ut inför mina ögon och känna solen smeka min rygg. Att få sluta mina ögon och höra fågelkvitter, att få sitta på en klippa nere vid vattnet när solen är på väg ner och dricka cider med mina vänner och prata om det stora och det lilla och allt däremellan, om kärlek och vänskap och dårskap. Att  äntligen få åka iväg på festival med Kattis, sova i ett trångt tält, dansa sönder och samman till The Cure och The Stone Roses och fnittra lyckligt i lerpölarna.

 

Jag drömmer om att få sova bredvid honom igen, åter inlindad i hans armar och inte behöva veta att hans hjärta egentligen tillhör någon annan. Jag drömmer om att få möta någon annan, någon som inte får mitt hjärta att krossas i tusen små skärvor, någon som förstår och kan ge mig lätta fjärilskyssar på halsen och dra sina fingrar genom mitt hår. En axel att pussa på i mörkret, en hand att fläta samman med min.

 

Jag drömmer om att dansa runt runt runt tills jag blir yr med någon jag tycker om, dansa tills hjärtat bara vill hoppa ut genom bröstet och sprängas av lycka och få trycka mig in i någons famn. Dansa i dunklet, dansa till djupa toner som ringer i mina öron. Dansa tills jag dör.

 



Kommentarer
Postat av: Olga

sv: Åh. Men när man minst anar det så står man där med alltihop och är världens lyckligaste.



Vill också ha sommar nu, solnedgångar, bad, sena nätter, dans, fina vänner och festival. Vore inte helt fel.

2012-02-10 @ 17:03:09
URL: http://beyondthis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0