Hatkärleken stavas "Stockholm"

 
Ibland avskyr jag den här staden. 
  Jag tänker på smutsen, på trånga gator med äckliga människor, på snorkigheter med fashionabla väskor blandat med en tragisk fattigdom som sover i tunnelbanegångar. Jag kollar på klubbarna men herregud, är bara arton år men känner mig redan för gammal för dessa ställen med folk som dränker sig i hårgel som jag trodde hade dött ut för sisådär fem år sedan, men tydligen inte. 
  Jag tänker på en stad som är segregerad utav bara helvete, med allt vad det innebär, ett ställe som gör mig fången och fast och som bara har ett fult universitet att erbjuda och jag vet att jag måste flytta härifrån. 
 
Sedan vandrar jag runt på Riddarholmen, spatserar i Gamla stan och fikar på Café String på Söder och vet att en liten bit av mitt hjärta alltid kommer att värmas av Stockholm. 

Kommentarer
Postat av: Persson

Sv: Tack så hemskt mycket! Förklaring hur jag har tagit bilderna finns ute på bloggen nu :)

Jag tror alla städer kan kallas hatkärlek.. det är inte speciellt roligt att bo i en stad där man nästan vet vem ALLA är :)

2012-10-10 @ 20:19:44
URL: http://couleur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0